Sunday 13 June 2010

...buat baik berpada - pada

Salam d pagi Ahad. Ingin berkongsi pengalaman apa yg pernah terjadi pada sy... Kita sering d ingatkn dgn pepatah melayu "buat baik berpada - pada...".... eventho dgn org sekeliling kita atau yg rapat dgn kita. Ialah manusia ni sering berubah2 rambut sama hitam tetapi hati lain2. Kekadang kita sering mengharap agar segala kebaikan akan d balas dgn kebaikan..tpi sering juga yg kita harapkn xkan menjadi. Sy melalui satu pengalaman yg sehingga kini dh mcm nanah di hati. Memaafkn tpi tak bole melupakan! Org yg kita sangka baik rupanya berpura2... Menjaja hal peribadi sy ke teman sepejabat..mencerita keburukan sy padahal diri sendiri yg buruk d tutup dgn tudungnya. Tpi kuasa tuhan itu maha adil. Tidak smua org suka bersekongkol utk memburukkn sy. Sy sgt berterima kasih pd seorg teman ini yg menceritakn sgalanya dan telah membuka & menyedarkn saya bahawa org yg sy percaya itu adalah duri dlm daging. Hatinya busuk!! Mengaibkn org hanya Allah sja yg dapat membalasnya. Itulah Mulut tempayan bole d tutup Mulut org nk tutup camna.

Menjauhkn diri sejauh mungkin adalah yg terbaik. Dan klu bole xkan sy benarkn dia menghidu sy sekeluarga lg. Kerna pengalaman itu benar2 mengajar agar sy lebih berhati2. Tiada manusia yg lebih sy percaya melainkn Mak sy sendiri. Sy amat tenang dgn kehidupan skrg tanpa gangguan manusia hipokrit merentet tepi kain org.., tepi kain sdiri tak di jaga. Begini lah adat resam manusia kesalahan & keburukan org suka di war warkn.., dan malah di tokok tambah.

Ingatlah hidup ini belum tahu d mana penghujungnya...., entah bila d jemput olehnya. Syg menyayangi tidak merugikn..., buang lah yg busuk di hati.




-LindaSaiful -

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin